Peter Birčák
Kate Bolick
Aňa Ostrihoňová
Adam Phillips
Tomáš Mrva
Foto: Peter Musolino, Flickr.com (licencia Creative Commons)
Tomáš Mrva
Foto: Flickr.com (Chrism Gilmore, licencia Creative Commons)
Vera Cosculluela
Výrez z portrétu Ľudovíta Štúra od Jozefa Božetecha Klemensa, obraz sa nachádza v expozícií Slovenského národného literárneho múzea Matice slovenskej v Martine
Peter Podolan
Foto: Flickr.com (Ian Sanderson)
Branislav Kovár
Peter Podolan

Zlatý vek zemiakovského školstva

Foto: Flickr.com (wata1219, licencia Creative Commons)

In: Veľká slovenská encyklopédia, rok vydania 2050

Začiatkom druhej dekády 21. storočia zemiakovská elita vyplašená nebezpečne blízkou prohibíciou pochopila, že budúcnosť národa nemožno stavať na montovaní plechových objektov určených na dopravu. A tak hoci s odporom k dogmatickej čistote Stratégie 2020 zaradila vyššiu rýchlosť v oblasti budovania znalostnej spoločnosti.

Žiarivé príklady zúročenia týchto ich univerzít, ako by povedal Maxim Gorkij, resp. tovarišských rokov vo veľkom svete, boli popísané v dnes už klasickej slovenskej divadelnej komédii Janko Fígeľ a jeho kariéra (2015, premiéra v divadle Inaque), ale aj v klasickej opere Kováčik Wieland (2015, tamže). Uvedená komédia je žartovne spracovaný príbeh bývalého veľkého šamana pre vzdelávanie a multilingvizmus, ktorý s cieľom získať tri zlaté písmenká Deda Vševeda za menom namieša čarovný Zaubertrank z perestrojkovej stratégie urýchlenia a bruselskej mantry inteligentného rastu.

Divný Janko ako jeden z hlavných hrdinov oných čias, hoc bez funkcie ministra školstva, osobným príkladom spečatí a zároveň zapáli pre ďalšie približovanie škôl praxi, a to menovite praktickej aplikácii dvoch základných zemiakovských filozofických smerov (pozri bližšie heslo Domáce filozofické smery na prelome storočí, prípadne heslo Dogmatika a utópie v zemiakovskom myslení 20. storočia).

Celá krajina vďaka tomuto nasledovníkovi J. Á. Komenského, činnému aj v zlepšovateľskom hnutí (pozri bližšie Vedecko-technický rozvoj Zemiakova a osobitne jeho vzduchoplavby), napokon pochopí, že škola naozaj musí byť hrou. Najmä, ak jediným účelom je ovenčiť klienta (v dávnych dobách označovaného pejoratívne slovami „žiak“ alebo „študent“) titulom.

Ďalšie smelé kroky v tejto oblasti vykonal menej známy filatelista Čaplovič, ktorý v súlade so svojim sympatickým koníčkom zdôraznil v školstve zásadný význam nie vedomostí, ale známok (pozri bližšie heslo Deforma).

V kombinácii s úsilím o vyhladenie učiteľov ako triedy v duchu najlepších boľševických tradícií a ich poklesom na spoločenskom rebríčku tesne nad bezdomovcov už potom nič nebránilo tomu, aby padli posledné zábrany.

V roku 2014 sa tak po prvýkrát v Zemiakove nezačal školský rok 2. septembra, ale súbežne s povianočnými výpredajmi a polročným hodnotením, aby klienti školských podnikov (ďalej len „školomarketov“ či „super/hyperškolomarketov“) mohli využiť zaujímavé zľavy.

Väčšina škôl základných, stredných a vysokých bola na tento účel presťahovaná do stanov na parkoviská pred predajne siete Lidl (pre informácie o ďalších architektonických skvostoch pozri heslo Staršia moderna v zemiakovskom urbanizme a architektúre), takže sieť vzdelávacích samoobslúh nemala na celom svete svojou úrovňou pokrytia páru.

V týchto školomarketoch sa na splátky, aj na spotrebiteľský úver, dal v priebehu individuálne nastaviteľného obdobia získať vkusne vyvedený diplom v ľubovoľnom odbore vedy a techniky, po predložení zákazníckej karty aj s originálnymi podpismi niektorého z kŕdľa migrujúcich profesorov.

Superškolmarketová reforma mala synergické efekty aj na iné odvetvia zemiakovského šoubiznisu a vo všeobecnosti tzv. ľahkého priemyslu. Videozáznamy z tzv. prijímacích skúšok dlhé roky kraľovali v rebríčkoch najpopulárnejších zábavných relácií, najmä keď ich jedna nemenovaná televízia sponzorovala a organizovala za prítomnosti ich vyzliekajúcich sa moderátoriek™ v úlohe skúšajúcich.

Semestrálne a ročníkové práce posilnili ekonomickú situáciu aj vo výrobnom sektore, pretože sa po vypracovaní odosielali rovno do zberných surovín, čo bola ďalšia pomoc pre našu krachujúcu papierenskú fabriku (pozri bližšie heslo Theatrum Mundi).

V neposlednom rade zažili obdobie zlatého rozkvetu aj zemiakovské reklamné agentúry, ktoré okrem neustáleho propagovania liekov a dôchodkových doplnkových poisťovní mohli robiť reklamu aj na nový zaujímavý produkt. Niektoré reklamné plagáty na zemiakovské školy sa stali neskôr súčasťou svetového kultúrneho dedičstva rovnako ako Warholove postery.

Okrem asi najznámejšieho a najčastejšie reprodukovaného bilbordu jednej súkromnej vysokej školy v niekdajšej Bratislave, na ktorom je zobrazený rozprávkovo Hlúpy Jano modliaci sa k svätej Alžbete o diplom, rezonuje v slovensky hovoriacom svete až doteraz plagát reklamnej agentúry Lambert & Lambert, datovaný z roku 2015, na ktorom je tento text:

„Unyverzitní supermarket Tešedíkovo riadne akredytovaní Slovenskou klebtokratickou republikou ponúka jarnú kolekciu fkusných vysokoškolských uniforyem vo fšetkých veľkostiach pre mužov aj ženy.

Pri kúpe luxusnej edície Megadoktor kandidátskych viet je k outfitu na slávnostné ay bežné príležitosti pribaľený diplom Doktor sociálnych vied, člen-korešpondent Slovenskej akadémie viet s.r.o., podpísaný MC dekanom Rytmusom zlatou fixkou.

Nepremežkajte!!!! Víhodná kúpa!!!!

V prípade odberu viacerých kusov uniformy ponúkame ai týždenný pobyt na nefalšovanom vysokoškolkom internáťe, kde zažijete pravú študentskú zábavu a možno aj horúcy seks!

Volayte uš teraz na číslo 0800-CHCEM-TA-HNED-DOKTORAD-01212289.“

vybrali.sme.sk vybrali.sme.sk    facebook Pridať na FaceBook    print Vytlačiť

Najčítanejšie články

Najčítanejšie články za posledných 7 [30] dní

Inzercia